Transparència

PORTAL DE TRANSPARÈNCIA

 


 

La Llei 19/2014, de 29 de desembre de transparència, accés a la informació pública i bon govern neix de la necessitat de regular a nivell autonòmic conceptes bàsics com són la transparència, l'accés a la informació, el bon govern i el govern obert per poder parlar d'una Administració que dona compliment al principi de legalitat i de qualitat en ses seues actuacions. 

La finalitat de la citada llei és establir un sistema de relació permanent i constant entre ciutadans, administracions públiques i la resta de subjectes obligats, per donar a conèixer i controlar l'activitat pública, sota es principis de transparència i de responsabilitat i, alhora, incentivar la participació ciutadana en ses assumptes públics. 

La voluntat és establir un diàleg permanent entre es ciutadans i ses administracions públiques catalanes, que es fonamenta en es fet de donar a conèixer ses activitats i actuacions públiques a través d'una informació pública transparent, de qualitat, de fàcil accés i permanentment actualitzada, per tal d'aconseguir una millora continuada en la qualitat des serveis i la gestió pública. Alhora la Llei pretén incentivar la participació ciutadana en la presa de decisions públiques i en la definició de polítiques rellevants (govern obert). 

 


La informació d’aquesta pàgina es troba en una web externa. A continuació us indiquem l’enllaç perquè hi navegueu. Segurament s’obrirà en una altra pestanya, després només cal que torneu a aquesta pestanya per seguir navegant per la web.

Accés Govern obert i transparència 

 


 

Indicadors de Transparència 

 

Es pren com a referència l'índex de Transparència d'Ajuntaments (ITA) elaborat per l'organització no governamental Transparency International España. 

A. INFORMACIÓ SOBRE LA CORPORACIÓ MUNICIPAL.

A.1. Informació sobre es càrrecs i el personal de l'Ajuntament. 

  1. S'especifiquen dades biogràfiques de l'alcalde o l'alcaldessa i des regidors i ses regidores de l'Ajuntament?
  2. S'especifiquen ses adreces electròniques de l'alcalde o l'alcaldessa i des regidors i ses regidores de l'Ajuntament?
  3. Es publica l'agenda institucional de l'alcalde o l'alcaldessa? No
  4. Es publica de forma completa la relació de llocs de treball (RLT) de l'Ajuntament?
  5. Es publica la relació de càrrecs (llocs) de confiança de l'Ajuntament, i l'import individual o col·lectiu de ses retribucions?
  6. Es publica l'oferta pública d'ocupació de l'Ajuntament, i es desenvolupament i execució de sa mateixa? 

A.2. Informació sobre l'organització i es patrimoni de l'Ajuntament

  1. S'especifiquen es diferents òrgans de govern i ses seus funcions?
  2. S'especifiquen ses dades bàsiques d'organismes descentralitzats, ens instrumentals i societats municipals, així com enllaços as seus webs? L'Ajuntament no compte amb aquesta tipologia d'organismes, ens i societats. 
  3. Es publica de forma completa la relació de llocs de treball (RLT) o plantilles de personal de ses organismes descentralitzats, ens instrumentals i societats municipals, indicant de forma expressa es càrrecs de confiança en ells existents? L'Ajuntament no compte amb aquesta tipologia d'organismes, ens i societats. 
  4. Està aprovada i es publica l'Agenda local 21, i el Pla Estratègic (o Mapa estratègic) municipal?
  5. Es publica el nombre de vehicles oficials (propis o llogats) adscrits a l'Ajuntament?
  6. Es publica l'inventari de béns i drets de l'Ajuntament?

A.3. Informació sobre normes i institucions municipals.

  1. Es publiquen ses ordres del dia prèvies des plens municipals? Ses ordres del dia prèvies as plens municipals es publiquen al Taulell d'anuncis de l'Ajuntament i s'envien a través del correu electrònic informacio@cadaques.cat as contactes adscrits. 
  2. Es publiquen ses actes íntegres des plens municipals?
  3. Es publiquen ses acords complets de ses juntes de govern, i ses actes íntegres quan actuïn per delegació del Ple?
  4. Es poden seguir en directe al web i/o queden emmagatzemades en la mateixa es vídeos des plens municipals?
  5. Existeix i es publica un codi ètic o de bon govern de l'Ajuntament (preferentment adaptat al codi de bon govern local aprovat per unanimitat des grups polítics en la FEMP)?
  6. Es publiquen ses resolucions judicials que afectin a l'Ajuntament? 

B. RELACIONS AMB LA CIUTADANIA I LA SOCIETAT

B.1. Característiques de sa pàgina web de l'Ajuntament

  1. S'ha implantat un portal o secció específica de transparència en la web de l'Ajuntament?
  2. Hi ha un cercador intern clarament visible a la web de l'Ajuntament? 

B.2. Informació i atenció a la ciutadania

  1. Es pot veure a la portada d'inici es mapa de la pròpia web de l'Ajuntament?
  2. Es publiquen dades sobre ses preguntes rebudes des ciutadans o organitzacions?
  3. Es publica es catàleg general de serveis, així com les seus des serveis i equipaments de l'entitat, amb direcció, horaris d'atenció al públic i enllaços a ses seus pàgines web i/o adreces de correu electrònic?
  4. Es publica es catàleg actualitzat des procediments administratius de sa seu competència, amb indicació des seu objecte, tràmits, terminis, sentit del silenci administratiu, i si s'escau formularis associats, especificant es susceptibles de tramitació electrònica?
  5. S'informa al web sobre situació i talls en es trànsit i ses incidències en es serveis municipals?
  6. Es recull al web informació actualitzada sobre la situació mediambiental (contaminació de l'aire i acústica) as municipi?
  7. Es contempla en la web municipal un espai perquè expressin ses seus opinions i propostes des grups polítics municipals?
  8. Es contempla a la web un espai reservat per a ses diferents associacions de veïns des municipi, i es publica una relació des temes o preguntes formulades per aquestes associacions?
  9. Hi ha a la web municipal fòrums de discussió o perfils de xarxes socials?

B.3. Grau de compromís envers la ciutadania

  1. Hi ha, i es publica, un reglament de participació ciutadana?
  2. Hi ha i s'informa sobre es Consells municipals i/o altres canals de participació ciutadana (fòrums ciutat, Consells socials d'Urbanisme...) i es publiquen es seus acords, informes o propostes? 
  3. Es possibiliten es suggeriments i la participació ciutadana en l'elaboració des plans econòmics i pressupostos municipals? 
  4. Existeix i s'informa sobre ses cartes de serveis municipals i es grau de compliment des compromisos establerts en elles?
  5. Existeixen i es publiquen es resultats d'enquestes sobre la prestació des serveis?

C. TRANSPARÈNCIA ECONOMICOFINANCERA

C.1. Informació comptable i pressupostària

  1. Es publiquen ses modificacions pressupostàries aprovades pel Ple municipal, o per la Junta de Govern, alcalde o regidor delegat?
  2. Es publiquen es pressupostos de ses organismes descentralitzats, ens instrumentals i societats municipals?
  3. Es publiquen ses informes en relació amb l'estabilitat pressupostària emesos per l'Autoritat Independent de Responsabilitat Fiscal?
  4. Es publica l'indicador d'autonomia fiscal?
  5. Es publica l'indicador de la capacitat o necessitat de finançament en termes d'estabilitat pressupostària (superàvit o dèficit)?

C.2. Transparència en els ingressos, despeses i deutes municipals

  1. Es difonen ses ingressos fiscals per habitant?
  2. Es difon sa despesa per habitant?
  3. Es difon s'inversió per habitant?
  4. Es difon es període mitjà de pagament?
  5. Es publiquen ses informes trimestrals relatius a ses mesures de lluita contra la morositat en ses operacions comercials de pagament a proveïdors?
  6. Es publica l'import des deute públic municipal consolidat i sa seu evolució en comparació amb exercicis anteriors?

D. TRANSPARÈNCIA EN LES CONTRACTACIONS DE SERVEI

D.1. Procediments de contractació de serveis

  1. S'informa sobre la composició, la forma de designació i ses convocatòries de ses taules de contractació?
  2. Es publiquen ses actes de ses meses de contractació?

D.2. Subministradors i costos dels serveis

  1. Es publica sa llista i/o la quantia de ses operacions amb es proveïdors més importants de l'Ajuntament?
  2. Es publica informació sobre es cost efectiu des serveis finançats amb taxes o preus públics?

E. TRANSPARÈNCIA EN MATÈRIES D'URBANISME I OBRES PÚBLIQUES

E.1. Plans d'ordenació urbana i convenis ubrnanístics

  1. Està publicat el Pla general d'ordenació urbana (PGOU) i es mapes i plànols que el detallen?
  2. Es publiquen ses polítiques i programes de l'Ajuntament relatius al medi ambient, així com ses informes de seguiment des mateixos?
  3. Es publiquen ses estudis d'impacte ambiental, paisatgístics i avaluacions des risc relatius a elements mediambientals?
  4. Es publiquen (i es mantenen publicades) ses modificacions aprovades del PGOU i es plans parcials aprovats?
  5. Es publica informació precisa des convenis urbanístics de l'Ajuntament i de ses actuacions urbanístiques en execució?
  6. Es publica informació precisa sobre ses usos i destins del sòl?

E.2. Anuncis i licitacions d'obres públiques

  1. Es publica informació precisa de la normativa vigent en matèria de gestió urbanística de l'Ajuntament?
  2. Es publiquen es projectes, es plecs i es criteris de licitació de ses obres públiques més importants? 
  3. Es publiquen ses modificacions i reformes des projectes de ses obres més importants?

E.3. Informació sobre concurrents, ofertes i resolucions

  1. Es publica es llistat d'empreses que han concorregut a la licitació de ses obres públiques?
  2. Es publica es nom de ses empreses que han realitzat ses obres d'urbanització més importants?

E.4. Obres públiques, urbanisme i infraestructures

  1. S'aporta informació precisa sobre cadascuna de ses obres més importants d'infraestructura en curs (objectius de l'obra i responsable municipal, contractistes responsables, import pressupostat, període d'execució)?
  2. Es difon periòdicament (almenys semestralment) informació sobre ses obres d'infraestructura realitzades i/o sibre ses aprovades pendents d'execució (informes, comunicats, notes de premsa, etc.)?
  3. Es divulga s'indicador de la inversió en infraestructures per habitant?
  4. Es divulga s'indicador referent as percentatge d'ingressos derivats de l'urbanisme en relació amb el pressupost total d'ingressos?

F. INDICADORS DE LA NOVA LLEI DE TRANSPARÈNCIA (AL)

F.1. Planificació i organització de l'Ajuntament

  1. Es publiquen es plans i programes anuals i plurianuals en què es fixen objectius concrets, així com ses activitats, mitjans i temps previst per a sa seu consecució?
  2. Es publica un organigrama actualitzat que permet identificar as responsables des diferents òrgans, així com ses seus funcions i relacions de dependència?
  3. Es publiquen ses informes interns dels òrgans d'assessorament jurídic i de la intervenció, una vegada que són definitius?

F.2. Contractes, convenis i subvencions

  1. Es publiquen tots es contractes formalitzats, amb indicació de l'objecte, l'import de licitació i d'adjudicació, es procediment utilitzat, ses instruments a través dels quals se n'hagi donat publicitat, es nombre de licitadors participants en es procediment i la identitat de ses adjudicataris?
  2. Es publiquen ses modificacions des contractes formalitzats?
  3. Es publiquen periòdicament (com a mínim trimestralment) es contractes menors formalitzats amb informació detallada des seus imports i adjudicataris?
  4. Es publiquen dades estadístiques sobre es percentatge en volum pressupostari de contractes adjudicats a través de cada un des procediments previstos en la legislació de contractes del sector públic?
  5. Es publica la relació des convenis subscrits, amb menció de ses parts signants, es seu objectiu i, si escau, sesobligacions econòmiques convingudes?
  6. Es publiquen ses subvencions i ajudes públiques concedides amb indicació de l'import, objectiu o finalitat i beneficiaris? 

F.3. Alts càrrecs de l'Ajuntament i entitats participades

  1. Es publiquen ses retribucions percebudes per ses alts càrrecs (almenys càrrecs electes) de l'Ajuntament i es màxims responsables de ses entitats participades per l'Ajuntament?
  2. Es fan públiques ses indemnitzacions percebudes en cas d'abonament des càrrecs?
  3. Es publica es Registre d'interessos d'Activitats i de Béns previst en la Llei de bases de règim local?

F.4. Informació econòmica i pressupostària

  1. Es publica la relació d'immobles, tant propis com en règim d'arrendament, ocupats i/o adscrits a l'Ajuntament?
  2. Es publiquen es pressupostos de l'Ajuntament, amb descripció de ses principals partides pressupostàries i informació actualitzada sobre es seu estat d'execució?
  3. Es publiquen es comptes anuals i es compte general de l'Ajuntament?
  4. Es publiquen ses informes d'auditoria de comptes i els de fiscalització per part de ses òrgans de control extern (Cambra o Tribunal de Comptes) de l'Ajuntament i de ses entitats des sector públic municipal?
Menú