Transparència
PORTAL DE TRANSPARÈNCIA
La Llei 19/2014, de 29 de desembre de transparència, accés a la informació pública i bon govern neix de la necessitat de regular a nivell autonòmic conceptes bàsics com són la transparència, l'accés a la informació, el bon govern i el govern obert per poder parlar d'una Administració que dona compliment al principi de legalitat i de qualitat en ses seues actuacions.
La finalitat de la citada llei és establir un sistema de relació permanent i constant entre ciutadans, administracions públiques i la resta de subjectes obligats, per donar a conèixer i controlar l'activitat pública, sota es principis de transparència i de responsabilitat i, alhora, incentivar la participació ciutadana en ses assumptes públics.
La voluntat és establir un diàleg permanent entre es ciutadans i ses administracions públiques catalanes, que es fonamenta en es fet de donar a conèixer ses activitats i actuacions públiques a través d'una informació pública transparent, de qualitat, de fàcil accés i permanentment actualitzada, per tal d'aconseguir una millora continuada en la qualitat des serveis i la gestió pública. Alhora la Llei pretén incentivar la participació ciutadana en la presa de decisions públiques i en la definició de polítiques rellevants (govern obert).
La informació d’aquesta pàgina es troba en una web externa. A continuació us indiquem l’enllaç perquè hi navegueu. Segurament s’obrirà en una altra pestanya, després només cal que torneu a aquesta pestanya per seguir navegant per la web.
Accés Govern obert i transparència
Indicadors de Transparència
Es pren com a referència l'índex de Transparència d'Ajuntaments (ITA) elaborat per l'organització no governamental Transparency International España.
A. INFORMACIÓ SOBRE LA CORPORACIÓ MUNICIPAL.
A.1. Informació sobre es càrrecs i el personal de l'Ajuntament.
- S'especifiquen dades biogràfiques de l'alcalde o l'alcaldessa i des regidors i ses regidores de l'Ajuntament?
- S'especifiquen ses adreces electròniques de l'alcalde o l'alcaldessa i des regidors i ses regidores de l'Ajuntament?
- Es publica l'agenda institucional de l'alcalde o l'alcaldessa? No
- Es publica de forma completa la relació de llocs de treball (RLT) de l'Ajuntament?
- Es publica la relació de càrrecs (llocs) de confiança de l'Ajuntament, i l'import individual o col·lectiu de ses retribucions?
- Es publica l'oferta pública d'ocupació de l'Ajuntament, i es desenvolupament i execució de sa mateixa?
A.2. Informació sobre l'organització i es patrimoni de l'Ajuntament
- S'especifiquen es diferents òrgans de govern i ses seus funcions?
- S'especifiquen ses dades bàsiques d'organismes descentralitzats, ens instrumentals i societats municipals, així com enllaços as seus webs? L'Ajuntament no compte amb aquesta tipologia d'organismes, ens i societats.
- Es publica de forma completa la relació de llocs de treball (RLT) o plantilles de personal de ses organismes descentralitzats, ens instrumentals i societats municipals, indicant de forma expressa es càrrecs de confiança en ells existents? L'Ajuntament no compte amb aquesta tipologia d'organismes, ens i societats.
- Està aprovada i es publica l'Agenda local 21, i el Pla Estratègic (o Mapa estratègic) municipal?
- Es publica el nombre de vehicles oficials (propis o llogats) adscrits a l'Ajuntament?
- Es publica l'inventari de béns i drets de l'Ajuntament?
A.3. Informació sobre normes i institucions municipals.
- Es publiquen ses ordres del dia prèvies des plens municipals? Ses ordres del dia prèvies as plens municipals es publiquen al Taulell d'anuncis de l'Ajuntament i s'envien a través del correu electrònic informacio@cadaques.cat as contactes adscrits.
- Es publiquen ses actes íntegres des plens municipals?
- Es publiquen ses acords complets de ses juntes de govern, i ses actes íntegres quan actuïn per delegació del Ple?
- Es poden seguir en directe al web i/o queden emmagatzemades en la mateixa es vídeos des plens municipals?
- Existeix i es publica un codi ètic o de bon govern de l'Ajuntament (preferentment adaptat al codi de bon govern local aprovat per unanimitat des grups polítics en la FEMP)?
- Es publiquen ses resolucions judicials que afectin a l'Ajuntament?
B. RELACIONS AMB LA CIUTADANIA I LA SOCIETAT
B.1. Característiques de sa pàgina web de l'Ajuntament
- S'ha implantat un portal o secció específica de transparència en la web de l'Ajuntament?
- Hi ha un cercador intern clarament visible a la web de l'Ajuntament?
B.2. Informació i atenció a la ciutadania
- Es pot veure a la portada d'inici es mapa de la pròpia web de l'Ajuntament?
- Es publiquen dades sobre ses preguntes rebudes des ciutadans o organitzacions?
- Es publica es catàleg general de serveis, així com les seus des serveis i equipaments de l'entitat, amb direcció, horaris d'atenció al públic i enllaços a ses seus pàgines web i/o adreces de correu electrònic?
- Es publica es catàleg actualitzat des procediments administratius de sa seu competència, amb indicació des seu objecte, tràmits, terminis, sentit del silenci administratiu, i si s'escau formularis associats, especificant es susceptibles de tramitació electrònica?
- S'informa al web sobre situació i talls en es trànsit i ses incidències en es serveis municipals?
- Es recull al web informació actualitzada sobre la situació mediambiental (contaminació de l'aire i acústica) as municipi?
- Es contempla en la web municipal un espai perquè expressin ses seus opinions i propostes des grups polítics municipals?
- Es contempla a la web un espai reservat per a ses diferents associacions de veïns des municipi, i es publica una relació des temes o preguntes formulades per aquestes associacions?
- Hi ha a la web municipal fòrums de discussió o perfils de xarxes socials?
B.3. Grau de compromís envers la ciutadania
- Hi ha, i es publica, un reglament de participació ciutadana?
- Hi ha i s'informa sobre es Consells municipals i/o altres canals de participació ciutadana (fòrums ciutat, Consells socials d'Urbanisme...) i es publiquen es seus acords, informes o propostes?
- Es possibiliten es suggeriments i la participació ciutadana en l'elaboració des plans econòmics i pressupostos municipals?
- Existeix i s'informa sobre ses cartes de serveis municipals i es grau de compliment des compromisos establerts en elles?
- Existeixen i es publiquen es resultats d'enquestes sobre la prestació des serveis?
C. TRANSPARÈNCIA ECONOMICOFINANCERA
C.1. Informació comptable i pressupostària
- Es publiquen ses modificacions pressupostàries aprovades pel Ple municipal, o per la Junta de Govern, alcalde o regidor delegat?
- Es publiquen es pressupostos de ses organismes descentralitzats, ens instrumentals i societats municipals?
- Es publiquen ses informes en relació amb l'estabilitat pressupostària emesos per l'Autoritat Independent de Responsabilitat Fiscal?
- Es publica l'indicador d'autonomia fiscal?
- Es publica l'indicador de la capacitat o necessitat de finançament en termes d'estabilitat pressupostària (superàvit o dèficit)?
C.2. Transparència en els ingressos, despeses i deutes municipals
- Es difonen ses ingressos fiscals per habitant?
- Es difon sa despesa per habitant?
- Es difon s'inversió per habitant?
- Es difon es període mitjà de pagament?
- Es publiquen ses informes trimestrals relatius a ses mesures de lluita contra la morositat en ses operacions comercials de pagament a proveïdors?
- Es publica l'import des deute públic municipal consolidat i sa seu evolució en comparació amb exercicis anteriors?
D. TRANSPARÈNCIA EN LES CONTRACTACIONS DE SERVEI
D.1. Procediments de contractació de serveis
- S'informa sobre la composició, la forma de designació i ses convocatòries de ses taules de contractació?
- Es publiquen ses actes de ses meses de contractació?
D.2. Subministradors i costos dels serveis
- Es publica sa llista i/o la quantia de ses operacions amb es proveïdors més importants de l'Ajuntament?
- Es publica informació sobre es cost efectiu des serveis finançats amb taxes o preus públics?
E. TRANSPARÈNCIA EN MATÈRIES D'URBANISME I OBRES PÚBLIQUES
E.1. Plans d'ordenació urbana i convenis ubrnanístics
- Està publicat el Pla general d'ordenació urbana (PGOU) i es mapes i plànols que el detallen?
- Es publiquen ses polítiques i programes de l'Ajuntament relatius al medi ambient, així com ses informes de seguiment des mateixos?
- Es publiquen ses estudis d'impacte ambiental, paisatgístics i avaluacions des risc relatius a elements mediambientals?
- Es publiquen (i es mantenen publicades) ses modificacions aprovades del PGOU i es plans parcials aprovats?
- Es publica informació precisa des convenis urbanístics de l'Ajuntament i de ses actuacions urbanístiques en execució?
- Es publica informació precisa sobre ses usos i destins del sòl?
E.2. Anuncis i licitacions d'obres públiques
- Es publica informació precisa de la normativa vigent en matèria de gestió urbanística de l'Ajuntament?
- Es publiquen es projectes, es plecs i es criteris de licitació de ses obres públiques més importants?
- Es publiquen ses modificacions i reformes des projectes de ses obres més importants?
E.3. Informació sobre concurrents, ofertes i resolucions
- Es publica es llistat d'empreses que han concorregut a la licitació de ses obres públiques?
- Es publica es nom de ses empreses que han realitzat ses obres d'urbanització més importants?
E.4. Obres públiques, urbanisme i infraestructures
- S'aporta informació precisa sobre cadascuna de ses obres més importants d'infraestructura en curs (objectius de l'obra i responsable municipal, contractistes responsables, import pressupostat, període d'execució)?
- Es difon periòdicament (almenys semestralment) informació sobre ses obres d'infraestructura realitzades i/o sibre ses aprovades pendents d'execució (informes, comunicats, notes de premsa, etc.)?
- Es divulga s'indicador de la inversió en infraestructures per habitant?
- Es divulga s'indicador referent as percentatge d'ingressos derivats de l'urbanisme en relació amb el pressupost total d'ingressos?
F. INDICADORS DE LA NOVA LLEI DE TRANSPARÈNCIA (AL)
F.1. Planificació i organització de l'Ajuntament
- Es publiquen es plans i programes anuals i plurianuals en què es fixen objectius concrets, així com ses activitats, mitjans i temps previst per a sa seu consecució?
- Es publica un organigrama actualitzat que permet identificar as responsables des diferents òrgans, així com ses seus funcions i relacions de dependència?
- Es publiquen ses informes interns dels òrgans d'assessorament jurídic i de la intervenció, una vegada que són definitius?
F.2. Contractes, convenis i subvencions
- Es publiquen tots es contractes formalitzats, amb indicació de l'objecte, l'import de licitació i d'adjudicació, es procediment utilitzat, ses instruments a través dels quals se n'hagi donat publicitat, es nombre de licitadors participants en es procediment i la identitat de ses adjudicataris?
- Es publiquen ses modificacions des contractes formalitzats?
- Es publiquen periòdicament (com a mínim trimestralment) es contractes menors formalitzats amb informació detallada des seus imports i adjudicataris?
- Es publiquen dades estadístiques sobre es percentatge en volum pressupostari de contractes adjudicats a través de cada un des procediments previstos en la legislació de contractes del sector públic?
- Es publica la relació des convenis subscrits, amb menció de ses parts signants, es seu objectiu i, si escau, sesobligacions econòmiques convingudes?
- Es publiquen ses subvencions i ajudes públiques concedides amb indicació de l'import, objectiu o finalitat i beneficiaris?
F.3. Alts càrrecs de l'Ajuntament i entitats participades
- Es publiquen ses retribucions percebudes per ses alts càrrecs (almenys càrrecs electes) de l'Ajuntament i es màxims responsables de ses entitats participades per l'Ajuntament?
- Es fan públiques ses indemnitzacions percebudes en cas d'abonament des càrrecs?
- Es publica es Registre d'interessos d'Activitats i de Béns previst en la Llei de bases de règim local?
F.4. Informació econòmica i pressupostària
- Es publica la relació d'immobles, tant propis com en règim d'arrendament, ocupats i/o adscrits a l'Ajuntament?
- Es publiquen es pressupostos de l'Ajuntament, amb descripció de ses principals partides pressupostàries i informació actualitzada sobre es seu estat d'execució?
- Es publiquen es comptes anuals i es compte general de l'Ajuntament?
- Es publiquen ses informes d'auditoria de comptes i els de fiscalització per part de ses òrgans de control extern (Cambra o Tribunal de Comptes) de l'Ajuntament i de ses entitats des sector públic municipal?